Namazın Ehemmiyeti (Önemi)

Namazın Ehemmiyeti

Namaz Ne Zaman Farz Oldu

Adem aleyhisselamdan beri her şeriatin bir vakit namaz vardı. Hepsinin kıldığı bir araya toplanarak bize farz edildi. Namaz kılmak İmanın şartı değil ise de namazın farz olduğuna inanmak imanın şartıdır. Namaz dua demektir. Yani akıl ve balığ olan her müslümanın hergün beş vakit namaz kılması farz kılınmıştır ve bu farz kuranı kerim’de ve hadis-i şeriflerde açıkça bildirilmiştir. Namaz miraç gecesinde beş vakit emrolundu. Miraç’tan önce yalnız sabah ve ikindi namazı kılınıyordu.

7 yaşındaki çocuğa namaz kılmasını emretmek 10 yaşında kılmaz ise el ile dövmek lazımdır. Mektepte ki Muallim talebesini de çalıştırmak için el ile 3 kere dövebilir. Daha fazla vuramaz ve sopa ile dövemez.

Farz namazlarının ehemmiyetini bildirmek için Muhammet Rebhami 444 kitaptan toplayarak, Hicret’in 853 senesinde Hindistan’da yazdığı Riyad-un Nasıhin adındaki farisi kitabının 2. kısmı birinci bab 12. faslında buyuruyor ki;

Sahihayn ismi verilen, din-i İslam’ın iki temel kitabında (Buhari ve Müslimde) Cabir bin Abdullah (Radıyallahu Anh) bildirdiği bir hadisi şerif’te Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem); “Birinin evi önünde Nehir olsa hergün 5 kere bu nehirde yıkansa üzerinde kir kalır mı? diye sordu Hayır ya resulallah diye cevap verdiler işte Beş vakit namazı kılanların da böyle küçük günahları affolunur.” diye buyurdu.

Bazı cahiller bu hadisi şerif’i duyunca, o halde hem namaz kılarım, hem de istediğim günahı işlerim nasılsa af olunuyor şeklinde yanlış bir düşünceye düşenler. Şunu unutmamak gerekir ki küçük günahları işlemeye devam etmek, günahlarda ısrarcı olmak bir müddet sonra küçük günahların büyük günah olmasına sebep olur.

Namazın Önemi

İbni cevzi “elmugni” ismindeki tefsirinde buyuruyor ki ebu bekri sıddık (r.a.) Buyurdu ki “5 namaz vakti gelince melekler der ki ey adem oğulları kalkınız insanları yakmak için hazırlanmış olan ateşi namaz kılarak söndürünüz”. Bir hadisi şerif’te diyor ki mümin ile kafiri ayıran fark namazdır. Yani mümin namaz kılar. Kafir kılmaz. Münafıklar ise bazen kılar bazen kılmaz. Münafıklar cehennemde çok acı azap göreceklerdir. Müfessirlerin şahı abdullah ibni abbas (r.a) diyor ki resulullahtan (s.a.v) işittim buyurdu ki “ namaz kılmayanlar kıyamet günü allahu teala yi kızgın bulacaklardır”

Kurretül’uyun kitabındaki hadis-i şerifte buyuruldu ki namazı özürsüz kılmayan kişiye allahu teala 15 sıkıntı verir.Bunlardan altısı dünyada üçü ölüm zamanında üçü kabirde üçü de kabirden kalkarkendir.

Dünyada olan altı azap şu şekildedir;

  • 1-Namaz kılmayanın ömründe bereket olmaz.
  • 2-Allahu teala’nın sevdiği kimselerin güzelliği, sevimliliği kendinde kalmaz.
  • 3-Hiçbir iyiliğine sevap verilmez.
  • 4-Duaları kabul olmaz.
  • 5-Onu kimse sevmez.
  • Müslümanların iyi dualarının buna faydası olmaz.
Ölürken çekeceği azaplar ise şu şekildedir.
  • Zelil, kötü, çirkin can verir.
  • Aç olarak ölür.
  • Çok su içse de, susuzluk acısı ile ölür.

Mezarda çekeceği acılar ise;
  • Kabir onu sıkar kemikleri birbirine geçer.
  • Kabri ateşle doldurulur gece gündüz onu yakar.
  • Allahu teala mezarına çok büyük yılan gönderir dünya yılanlarına benzemez her gün her namaz vaktinde onu sokar bir an bile bırakmaz.
Kıyamette çekeceği azaplar ise;
  • Cehenneme sürükleyen azap melekleri yanından ayrılmaz.
  • Allahu teala onu kızgın olarak karşılar.
  • Hesabı çok çetin olup cehenneme atılır.

Göreceğimiz üzere namazın önemi makalemizde ne kadar önemli olduğunu hissediyoruz. Namazın önemini hiç unutmayalım. Allah (c.c.) bizi yolundan ayrılmayan kullarından eylesin. (Amin)

Yatalak iken Namaz kılmak

Yorgan altında çıplak yatan bir hasta başı yorgan içinde iken ima ile namaz kılınca çıplak kılmış olur. Başını yorgandan dışarı çıkıp kılarsa yorganla örtülü kılmış olup caiz olur. Çünkü insanın örtünmesi değil avret yerinin örtülmesi şarttır bunun için karanlıkta yalnız odada kapalı çadırda çıplak kılmak caiz değildir. Avret yerini örtmek ten aciz kalan kimse namazda oturduğu gibi veya daha iyisi ayaklarını kıbleye uzatıp elleriyle önüne örtüp ima ile kılabilir. Çünkü avret yerlerini örtmek namazın diğer farzlarından daha önemli daha mühimdir. Dörtte birinden azı temiz olan örtüden başka bir şey bulamayan kimsenin bu örtü ile kılması veya oturup ima ile kılması caiz olup dörtte biri temiz olan örtü ile ayakta kılması lazımdır ve namazını iade etmesi gerekmez. 


Buradan görülüyor ki çıplak olsanız dahi namazı vaktinde kılmak kazaya bırakmamak gerekiyor. Tembellik yüzünden namaz kılmayanların büyük suç altında sorumlu oldukları buradan anlaşılmaktadır. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir