İçkinin tadına bakmak haram mı? Şifa için içki içmek haram mıdır?

Değerli takipçilerimiz bu yazımızda internette özellikle aratılan ” Çok az içki içmek günah mıdır? İçkinin tadına bakmak haram mı? Şifa için içki içmek haram mıdır? Sarhoş olmayacak kadar içmek günah mıdır?” sorularının yanıtlarınıını inceleyeceğiz. Öncelikli olarak içki nasıl ve ne zaman haram kılınmıştır bakalım.

İçkinin Haram Kılınması

Hicretin 4. yılında, Benî Nadir Yahudîlerinin yurtlarında sürgün edip çıkarıldıkları sırada içki haram kılınıp yasaklandı.

Peygamber efendimiz (s.a.v) Medine’ye teşrif ettikleri zaman müslümanlar arasında da içki içiliyordu. Peygamber Efendimiz (s.a.v)’e, içkinin ve kumarın hükmünü sordular. O sırada Hz. Ömer de, “Yâ Rabbi! İçki hakkında bize, açık ve kesin bir beyânda bulun.” diye duâ etti. Bir müddet sonra,

“Sana içkiyi ve kumarı soruyorlar: De ki; ‘Onlarda büyük günâh ve hem insanlar için bazı faydalar vardır. Fakat günahları, faydalarından daha büyüktür…”

1

meâlindeki âyet-i kerime nazil oldu. Bunun üzerine Müslümanlardan bir kısmı zararından dolayı içkiyi bıraktı, bir kısmı ise içmeye devam etti.

Ancak, içenler arasında bu arada bazı nâhoş durumlar meydana geldi. Hatta ashabdan biri, akşam namazını kıldırırken, kıraâti yanlış ve ters mânâ çıkacak şekilde karıştırdı. Hz. Ömer tekrar, “Allah’ım, içki hakkında bize açık ve kesin bir beyânda bulun.” diye duâ etti. Çok geçmeden şu âyet-i kerime nazil oldu:

“Ey îmân edenler! Sarhoş olduğunuz zaman ne söylediğinizi bilinceye kadar, cünüp olduğunuz zaman da eğer yolcu değilseniz, gusledinceye kadar namaza yaklaşmayın.”

2

Bu da yasağın ikinci safhasını teşkil ediyordu. Bu âna kadar Müslümanlar arasında da bir hayli içki içen vardı. Bunun üzerine Müslümanlar, “Yâ Resûlallah, biz, namaz vakti yaklaşınca içki içmeyiz.” dediler. Peygamber Efendimiz, onlara cevap vermeyip sustu.

 Namaz kılınacağı zaman da Allahın resulü peygamber efendimizin (s.a.v.) emriyle “Hiçbir sarhoş namaza yaklaşmasın” diye nidâ edilirdi. Buna rağmen Müslümanın biri akşamleyin içki içip namaza geldi. Hz. Ömer tekrar, “Allah’ım, içki hakkında bize açık ve kesin bir beyânda bulun.” diye duâ etti. O zaman da şu âyet-i kerime nâzil oldu.

“Ey îmân edenler! İçki, kumar, putlar ve kısmet çekilen fal okları hep şeytanın işinden birer pisliktir, ondan kaçının ki kurtuluşa eresiniz. Şüphesiz şeytan, içki ve kumarla, aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz, değil mi?”

3

Bundan sonra Müslümanlar, “Artık içkiden, kumardan vazgeçtik Rabbimiz.” dediler.Bu da içki yasağının üçüncü safhasıydı. Ve, böylece içki bütün Müslümanlara haram kılınmıştı.

Ayrıca bakınız : Dinimize göre İçki içmenin cezası nedir ?

İçkinin tadına bakmak, Sarhoş olmayacak kadar içmek haram mı?

Peygamber (s.a.v.) efendimiz, bir hadis-i şeriflerinde, “Bir şeyin çok miktarda alınması insana sarhoşluk veriyorsa onun azıda haramdır.” (Ebû Dâvûd, Sünen, c.II, s.294; Tirmizi, Eşribe 3) diye buyurmuşlardır. Bu hadisi şeriften anlaşılmaktadır ki; içkinin sadece tadına bakmak veya sarhoş olmayacak derecede içmek te yine dinen haramdır.

Şifa niyetine içki içmek haram mıdır?

Alkolün ilaç olarak kullanılması fikri bilimsel olarak bile kesinlikle kabul edilmemektedir. Kaldı ki İslami bakımdan da bir hadisi şerif şöyle buyurmaktadır. “Şu muhakkak ki içki deva değildir. Bilâkis marazdır. Yani hastalık vericidir.” (İbn-î Mâce, Tıp, 27; Müslim, Eşribe, 12) Tıpkı az birşey içmenin haram olduğu gibi, içkinin hangi çeşidi olursa olsun ilaç gibi kullanılamayacağı da bu hadisi şerif ile sabittir. Unutmamak gerekir ki hastalık Allah tan gelen bir şeydir ve tek ilacı duadır.

Ayrıca bakınız : Hastalara şifa duası Peygamber efendimizin duası
Ayrıca bakınız :Hastalıklar bu dünyada mükafat mıdır? Günahlara kefaret midir?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.